17 Kasım 2010 Çarşamba

BAYRAM ÇOCUKLARA GÜZEL

Sanki çoook büyümüş gibi neydi o eski bayramlar demek geldi içimden bu gece.Harbiden de öyle ama.Artık el öpmeler heycan vermiyo, azalan el öpülcek insan sayısı tedirgin ediyo, kızkaçıran veya catpat almıyorum artık ya da kapı kapı gezip tanımadıım teyzelerin amcaların ellerini öpmüyorum o yumusak sekerleri alma umuduyla.
Teyzemlerde toplanırdık eskiden.Sokakta saklambaç oynardık falan sora ben megafonlu zillere basardım, teyzeler kimoo diyince de ''iyi bayramlar ben memet ali erbil,beyazlarınızı kontrol etmeye geldim'' derdim.Arabaların lastiklerine tekme atardım alarmları ötsün de deli danalar gibi koşturalım diye.Kesilen hayvanlara bakardım caniymiş gibi büyük zevk alarak.Artık bakamıyorum cünkü belediyeler yasakladı bahcelerde kesimi.Bok yesin belediye.
Bu bayram anladım gercekten de bayramın bana bi numara gereksiz geldiğini.Teyzemlerde toplandık yine.Kuzenlerin gürültüsü, teyzemlerin stresli bi biçimde yemek hazırlıkları, aileler arasındaki gerginlik ve daha sayamadığım bir ton özel gereksiz sebep.Durdum bi an, dedim ama. ne ahret?, neden burdasın? stres yasamak için mi yoksa mutlu bayramlar geçirmek için mi eski günlerdeki gibi?Duramadım orda ve annemin tüm üzgün bakışları altında çıktım o evden güzel bi bahane bularak.Eve geldim babamın yanına.Babamı gayet iyi anladım işte tam o anda.Cook bayramdır evinden adımını atmaz dışarı ben de derim yabani oldun baba ayıp.Herif haklı dibine kadar, iki yüzlülüğün, sahte gülücüklerin altına saklanmış kinciliklerin olduğu ortamlarda bulunmamak yabanilik deil işte ona göre.
Artık o bayram buluşmaları bana sorunları, eski hatıraları kusuyo.Bu da demek oluyoki ahret:bayram çocuklara güzel hayatı bi avuç şekerle bağdaştırdıkları için.

1 yorum:

  1. ah keske biz de cocuklugumuza dönebilsek ne cok isterdim bunu suan.

    YanıtlaSil